Skip to main content

Știuci rasol cu maioneză

Știuci rasol cu maioneză


Anul trecut am pus la murat (�n o?et) o mul?ime de legume ?i m-am trezit c? a venit iulie cu temperaturile lui at�t de ridicate, �nc�t �ncepusem s? sf�r�im chiar ca �ntr-un cuptor, dar �nc? mai aveam borcane pline. De aceea anul acesta am tot am�nat momentul fatidic al ac?iunii �Mur?turi�...p�n? S�mb?t?...

M? a?teptam s? g?sesc numai r?d?cinoasele specifice toamnei avansate...Dar p�n? s? ajungem la tarabe Florin m-a convins s? intru �n pesc?ria de la Pia?a Gorjului. Erau acolo rondele de crap novac, fileuri de crap novac (�i c�ntasem tot drumul lui Florin c? am primit un SMS �n care cei  de la Cora m-au anun?at c? au crap novac la 6, 49 lei, pulpe de pui cu spate la 5,99lei ?i unt Cora 65% la 2,99lei) ?i crap novac de Dun?re, cara?i dolofani, tot de Dun?re ?i alte bun?t??uri piscicole dar mie mi-au r?mas ochii la ni?te ?tiuci.

Florin a �ncercat s? m? descurajeze, pentru c? erau cam scumpe, aproape 20 lei kg ?i v?z�nd c? nu reu?e?te a recurs la argumentul suprem �dar ?tii s? le g?te?ti?� Dac? �mi punea �ntrebarea asta acum 30-40 de ani �n?elegeam dar dup? mai bine de 4 decenii de buc?t?rit pentru familie e mai greu de �n?eles...Mai trist e c? nici Diana nu-?i aminte?te s? fi v?zut la mine ?tiuc? pe mas?, de?i am avut ocazia s? g?tesc chiar ?i ?tiuci prinse de Florin cu m�nu?a (?i linguri?a de momeal?) lui.

�n momentul c�nd am pronun?at �sigur c? da, rasol cu maionez?� fa?a celuilalt client din magazin, foarte atent la discu?ia intim? dintre mine ?i so?ul meu, s-a luminat a �Evrika!�. Imediat ce Forin a comandat dou? ?tiuci mari s-au auzit urm?toarele comenzi de la cel pu?in al?i doi clien?i � ?tiucile acelea�. Am f?cut deci prozeli?i.

Trec peste partea legumicol? a pove?tii ?i o s? copiez de pe face book postarea dedicat? evenimentului...nu �nainte de a spune c? am fiert ceap?, ardei, morcovi asezona?i cu fenugreek (se poate ?i f?r?) semin?e ro?ii de curry cump?rate de la un magazin oriental �n Irlanda (�nc? aveau arom? c�nd le-am m?cinat), dac? nu ave?i nu e nici o problem?, pune?i sare...eu n-am pus din motive medicale, piper, eninahar, foi de dafin...

Dup? 20 de minute am tras crati?a de pe foc, am a?teptat s? nu mai clocoteasc? ?i am pus ?tiucile...le-am fiert cam un sfert de or?, �ntorc�ndu-le la mijlocul intervalului ca s? se fac? bine pe ambele p?r?i...Am pus o?et aproape de sf�r?it, am scos ?tiucile din zeam? ?i am �nceput dezosarea. 

Mai jos am copiat textul de pe face book. Acum trebuie s? am grij? s? pun pozele exact �n acea ordine

Diana, spuneai c? n-ai v?zut niciodat? la mine ?tiuci rasol cu maionez?. E posibil, prentru c? le serveam mai mult la mese festive ?i tu de multe ori nu ai participat la ele. Dac? nu te gr?be?ti s? vii o s? te saturi numai cu privitul.

N-am reu?it s? le ornez pe �ndelete, pentru c? era pericol s? le?ine Florin de foame...

Deci am luat legumele din poza nr 3, am stors mult? l?m�ie ?i am aruncat ni?te maionez? pe ?tiuca rasol din poza nr 2, am pres?rat tava cu ardei ro?ii fier?i t?ia?i f�?ii, rondele de morcovi fier?i ?i capere murate (am f?cut o excursie special? p�n? la Mega Image de pe malul Lacului Morii, pentru c? numai acolo ?tiam c? exist? borcanul mult dorit plin de capere, experien?a m-a �nv??at c? multe v�nz?toare nu au auzit �n via?a lor de capere) ?i am ob?inut ce se vede �n poza nr 3.

In poza nr 5 sunt icrele �nc? neformate (dac? erau mature le mulgeau pescarii), fica?ii (am avut grij? s? nu fie fierea spart?) ?i carnea de la capetele ?tiucilor...�n poza nr 4 e modul �n care cic? le-am ornat...

Cum foamea e cel mai bun buc?tar Florin a declarat c? totul (inclusiv ceapa ?i restul de ardei care au dat gust rasolului) a fost foarte bun...

download file now

Popular posts from this blog

DVD Review Midsomer Murders Tom Barnabys Last Cases

DVD Review Midsomer Murders Tom Barnabys Last Cases Midsomer Murders: Tom Barnaby�s Last Cases DVD 15-Discs (24 hours) Released by Acorn Media on March 26, 2013. SRP $149.99 (DVD) Subtitles: English SDH 16:9 �I�m going to have my cake and eat it.� I was reading my review I did last year for the DVD set Midsomer Murders: Mayhem & Mystery Files and I was thinking how strange it was to have a period of my life without having this series I could go back to again and again. When I wrote the first review for this series, I knew I was going to like it but I was really surprised by how much I liked it. That DVD set is one that I go back to often. Luckily I have a short-term memory so I am not always sure who the murderer was but I really enjoy the settings and main characters. Purchasing this title from the link above directly helps my site! When I was able to review this new set, Midsomer Murders: Tom Barnaby�s Last Cases , I was very happy because I was able to see more great episod...

DVD Review Three Classic Charles Dickens BBC Productions

DVD Review Three Classic Charles Dickens BBC Productions As a fan of British television, especially programs from the 1960s & 1970s, I have been keeping my eye on what Simply Media has been outputting especially over the last couple of years. I have seen programs such as Softly, Softly: Taskforce , Doomwatch , Hugh and I , and Dr. Finlay�s Casebook get a DVD release.  Pretty much all of the releases above, I would have never thought any of those would have received a release in a physical format. It�s great to be wrong about this sort of thing because Simply Media keeps putting out content that features some of the heyday of BBC production. Monday, July 03 sees the release of the first set of Charles Dickens classics all produced by the BBC. Three separate titles have been released for the first time on DVD and it has been a treat to watch these: Our Mutual Friend (1958), Great Expectations (1967) & Dombey And Son (1969). I guess what I am really pleased about with this ...

DVD Review The Ice Warriors

DVD Review The Ice Warriors Doctor Who: The Ice Warriors Special Edition 2-DVD Set   (Main Feature: 143 min) Released by BBC Home Entertainment on September 17, 2013. SRP $34.98 (DVD) Subtitles: English SDH 4:3 Mono black & white (Main Feature) For those who do not want to believe a large cache of missing Doctor Who episodes have been returned, we get another release that takes missing episodes and gives it new lease on life by being animated. This time we look at the very first story to feature that race from Mars known as the Ice Warriors. It supports a tremendous guest cast, generally looks really good and is considered an all-time classic from the famous Season 5 �Monster Season� of Doctor Who . This seems to have everything but yet I find that I have always been underwhelmed by the story. I go a long way back with The Ice Warriors . When I was younger and was into the whole video tape-trading culture, we were extremely happy when we heard the discovery of Episodes 1,4,5,6...